Strikkepinden og den lille Zebra

I Jægergårdsgade ligger en butik som sælger økologisk og almindeligt garn, strikkepinde, opskrifter, bøger og magasiner samt diverse håndarbejdstilbehør.

Hvis du har ris eller ros så send mig en mail under "kontakt"

KOFTEBOKEN
Lene Holme Samsøe har sammen me Liv Sandvik Jakobsen skabt dette mesterværk på 200 sider. Her finder du alle de klassiske opskrifter - alle sammen på Norsk. De er designet oug udviklet af Lene og Liv, men skrevet på det originale sprog for at bevarer netop det oroginale i Koften.

Der er 40 opskrifter til både nye og gamle kofter i bogen, samt et par historier.

Denne bog bliver en "Must Have" til samlingen af bøger fra Lene Holme Samsøe.

Forhandler af:

Onion
Geilsk
Viking
Dale garn
Lana Grossa
Knudegarn
Istex Lett Lopi
Tusindsfryds garn
Hjelholts Uldspinderi
Strikkepindens eget Uldgarn
Strikkekit fra Lille strik
 
Addi rundpinde
Jumbo pinde
Pony bambus rundpinde
Firekantet strømpepinde
Karbonz (kulfiber) rundpinde fra KnitPro

Strikkecafé

Vi starter op igen torsdag den 7. januar og onsdag den 27. januar kl. 18.30 - 21.00. Derefter bliver det onsdag i de lige uger og torsdag i de ulige uger.

Onsdag  i lige uger kl. 18.30 - 21.00

27. jan. 10. feb. 24. feb. 9. marts. 6. april. 18. maj. 1. juni. 15. juni.

Torsdag i ulige uger kl. 18.30 - 21.00

7. jan. 4. feb. 17. feb. 17. marts, 31. marts, 14. april, 28. april. 26. maj, 9. juni.

Der vil blive mulighed for at lære strikkekunsten helt fra bunden, altså hvordan du slår masker op, strikker ret og vrang, ind- og udtagning og selvfølgelig hvordan du lukker af.

Vedrørende tilmelding og betaling skal dette ske i butikken. Der er ca. 12-14 pladser pr. gang og det er "først til mølle" princippet. Betaling ved tilmelding. Pris pr. gang 40,- kr.

Vinterbaby

Til en vinterbaby, skal der strikkes og hækles i garner af merino-, kashmir- og alpakauld, som varmer den lille, når det er koldt.
Det nye babytøj er på én gang klassisk og moderne – lige til at give babyen på.

Sommerbaby

Til en sommerbaby, skal der strikkes og hækles i garner af silke, hør og bomuld, som er kølige at have på, når det er varmt.
Det nye babytøj er på én gang klassisk og moderne – lige til at give babyen på.

Tunesisk hækling

Det er helt utroligt, hvor mange mønstre man kan skabe blot ved hjælp af et nøgle garn og en hakkenål, dvs. en tunesisk hæklenål. Denne bog viser et udsnit af de mange vidunderlige mønstre, der findes i tunesisk hækling.

3 bøger af Sys Fredens

Strikkepinden og den lille Zebra | Jægergårdsgade 44, 8000 Aarhus C  | Tlf.: 86283603